..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

وب نوشته های "سعید سلمانی"

..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

وب نوشته های "سعید سلمانی"

..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

دولت اسلامی کامل، به معنای واقعی کلمه در زمان انسان کامل تشکیل خواهد شد، انشاالله...
امام خامنه ای
*
از dolateslami.blogfa.com منتقل شدم به اینجا
محتوای قبلی در همین آدرس در دسترس است.
*

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

قدرت نرم ما در کدام فضاست؟

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵ ب.ظ

رشد شتابناک تکنولوژی علی الخصوص در فضای رسانه ای و بطور جزء در رسانه های سایبری، فضای وب را جزء دغدغه هر عنصر فعال و دلسوز فرهنگی و انقلابی برای ترویج گفتمان انقلاب و ارزش های معنوی و الهی کرده است.

هدف بنده از نگارش این مطلب اثبات این ادعاست که بنا به اذعان تجربی فعالان سایبری و بعضا صحه گذاشتن نظریه های علمی، این فضا قابلیت و قدرت به صرفه برای نفوذ در اذهان و قلوب را در مقایسه با تلاش در فضای حقیقی ندارد.


تصرف اذهان و قلوب هدف اصل جنگ نرم- تعریف دکتر حسن عباسی


عمده علت فعالیت دوستان ارزشی در فضای سایبر عمدتا برخاسته از حس دغدغه مبتنی بر تهدیدمحوری  است. تهدیداتی که به وفور علائم آن با گشت و گذاری در فضای نت دیده می شود. از رشدقارچ گونه سایت های تبلیغ عطرهای محرک جنسی(+)، توزیع گسترده فیلم های روز هالیوودی از طریق شبکه پستی با فروش در اینترنت(+)، آموزش های وقیح ارتباطات موثر جنسی و فروش لوازم جنسی از طریق ایمیل و... تا فحش و ناسزا به ذات اقدس الهی، پیامبران و ائمه و...(+)

حال به واقع چه باید کرد با این هجمه ای که ذات رسانه های سایبری آن را پرورش می دهد؟ منطقی که شاید با فیلترکردن، عملیات روانی، تکثر محتوای نداشته! و... قابل حل نباشد.

به نظر بنده این اتفاق علت العلل بیرونی از فضای مجاز دارد. دنیا خواه ناخواه دچار سونامی دیجیتال(+) خواهد شد. این سرعت نفوذ تکنولوژی ها که به سمت مجتمع شدن حرکت می کنند، ما را می برد به سمت اینکه راهبردی جدی برای این فضا داشته باشیم.

به نظرم آن استراتژی چیزی جز " آموزش تکنولوژی تقوامداری" در فضای تبادل اطلاعات، برای نسل جوان مدرن و مسلط به تکنولوژی نیست.

اجرای این تکنولوژی تقوامداری بنابه دلایل متعدد را باید در دوران های ابتدایی رشد و در سنین نوجوانی و بصورت موکد در فضای حقیقی دنبال کرد. با استراتژی کوتاه مدت و درون مسئله ای و نه شبکه ای(+) مشکل والله حل نخواهد شد. هرچه بودجه صرف شود به اسم فعالیت در فضای مجازی جوابی نخواهیم گرفت(+)

- ذکر این نکته قابل ذکر است که در حوزه بین الملل و بیداری انسانی و اسلامی ! و ارتباط گیری اینترنتی و مجازی باید با رعایت ظرافت های ارتباط در وسعت بین الملل نهایت تلاش صورت گیرد.(+)

*   *   *

بر طبق تحقیقات انجام شده در حوزه مطالعات سایبر: کاربران فضای مجازی شخصیت رفتاری ای را که در این فضا بروز می دهند آن چیزی است که می خواهند باشند، نه آن شخصیتی که هستند.

فضای مجازی و فضای سایبر

*   *   *

سعی کنیم که به تکلیف و وظیفه شرعی و اخلاقی در ارتباط با انسان های اطرافمان درست عمل کنیم تا درگیر زد و خورد در فضای مجازی نشویم. باور کنیم که افرادی که می نویسند و فحش می دهند و... همان دوستان هم دانشگاهی و هم شهری و هم محله ای ما هستند. 

البته مطمئن باشیم که در این عصر، فضای مجازی پازل تکمیل کننده و تسریع کننده و انگیزه ساز در روند ارتباطی با انسان ها و مخاطبان حقیقی ماست.

فضای حقیقت قبل از اینکه محل "گفت و شنود" باشد، محل "شهود" است. باور کنیم و به این مهم برسیم که هیچگاه و هیچگاه و هیچگاه جای یک سلام و علیک و خنده در فضای حقیقی را هزارکامنت و صدهزار لایک و یک میلیون ریشیر نمی گیرد!

مسجد و رسانه ها و ماهواره ها

آبادی بتخانه ز ویرانی ماست/ جمعیت کفر از پریشانی ماست

اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست


نکات حاشیه ای اما مهم: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- محققان علوم ارتباطات گویند: قریب به 90درصد تاثیر ارتباطات از طریق ارتباطات غیرکلامی با مخاطب برقرار می شود.(+)

- شاهد مثال تاثیر ارتباط غیرکلامی در ادبیات فارسی! : رنگ رخساره نشان می دهد از سر درون.

- امام خامنه ای می فرمایند: 

...من به منبر خیلى عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهاى گوناگون ارتباطىِ فراوان هست، اما هیچ‏کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنى روبه‏ رو و نفس‏ به‏ نفس حرف زدن؛ این یک تأثیر مشخص و ممتازى دارد که در هیچ‏کدام از شیوه‏ هاى دیگر، این تأثیر وجود ندارد. این را باید نگه داشت؛ چیز باارزشى است؛ منتها بایستى آن را هنرمندانه ادا کرد تا بتواند اثر ببخشد.                              5مرداد 1384

*
...من بارها گفته‌ام که با همه‌ى این وسایل ارتباط جمعى‌اى که وجود دارد – البته روحانیت باید از همه‌ى این وسایل ارتباط جمعى استفاده کند؛ از اینترنت و تکنولوژیهاى جدید ارتباطاتى باید همه‌ى روحانیت براى دین استفاده کند؛ همچنانى که از رادیو و تلویزیون و بقیه‌ى چیزها استفاده مى‌کند – در عین حال، مسجد، جلسه‌ى مذهبى، نشستن روبه‌روى مردم، دهان به دهان و نفس به نفس با مردم حرف زدن، یک نقش بى‌بدیل دارد و هیچ چیزى جاى این را نمى‌گیرد...                                                   17آبان 1385

- جوزف نای در کتاب خود به نام قدرت نرم، با اشاره به سه بعد دیپلماسی عمومی، نقش اینترنت را در تسهیل دیپلماسی عمومی، نقشی اساسی دانسته و می‌نویسد:

«اینترنت موجبات انتقال اطلاعات را به کشورهایی که در آنها حکومت، رسانه‌های سنتی را مسدود کرده است، فراهم می‌سازد. همچنین می‌تواند به صورت تعاملی و در اتصال با معاملات مورد استفاده قرار گیرد. ارتباطات رو در رو همچنین اثربخش‌ترین راه تعامل است، اما می‌تواند به وسیله اینترنت تقویت و تکمیل شود. مثلاً ترکیبی از ملاقات‌ها و اینترنت می‌تواند شبکه‌های حقیقی و مجازی از جوانان را به وجود آورد)

جوزف نای (1387)، قدرت نرم، مترجم سیدمحمد روحانی و مهدی ذوالفقاری، انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)

- حجت الاسلام قرائتی:

اینجانب که حدود 30سال سابقه کلاسداری و تبلیغ در مناطق مختلف ایران و بعضی کشورها را دارم و بیش از بیست سال در صداوسیما برنامه داشته ام، اکنون به این نتیجه رسیده ام که در گفتگوی خصوصی، آزاد و دوطرفه آثاری است که در سخنرانی های میلیونی نیست.     به نقل از کتابچه آموزشی طرح فرهنگی چهره به چهره

- پروفسور حمید مولانا:

تحقیقات 50سال گذشته نشان داده که هیچ چیزی را نمی شود جایگزین ارتباطات چهره به چهره کرد. ارتباط چهره به چهره روش اصلی ارتباط است.                             به نقل از کتابچه آموزشی طرح فرهنگی چهره به چهره

- مسجد رسانه ای قوی با مخاطبان بسیار - وبلاگ زهرا اچ بی

- تلویزیونت رو بردار، از توی خونه بنداز تو کوچه!

- مسجد، رسانه ای متفاوت - خبرگزاری شبستان - (2)

- آیت الله جوادی آملی :

اگر مسجد و حسینیه های ما معمور بود هرگز این مشکلات را نداشتیم، از تلوزیون کار مسجد ساخته نیست، همین حرف ها را در تلوزیون می زنیم و کم اثر دارد اما در مسجد و حسینیه که می گوییم با چند تا اشک و با توبه همراه است، کار مسجد و حسینیه را فقط مسجد و حسینیه می کند، از این شیشه کاری ساخته نیست( مشاهده متن کامل)




در انتها سفارش می کنم به دیدن این نرم افزار جامع در حوزه فضای سایبر 

نرم افزار جنگ نرم و فضای مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی