..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

وب نوشته های "سعید سلمانی"

..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

وب نوشته های "سعید سلمانی"

..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

دولت اسلامی کامل، به معنای واقعی کلمه در زمان انسان کامل تشکیل خواهد شد، انشاالله...
امام خامنه ای
*
از dolateslami.blogfa.com منتقل شدم به اینجا
محتوای قبلی در همین آدرس در دسترس است.
*

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

اینها ضد تبلیغ هم هست...

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۹ ب.ظ

اینها ضد تبلیغ هم هست...
تاملی بر اقدامات تبلیغی در سفرهای استانی مقام معظم رهبری

*   *   *
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17619/C/13900725_3817619.jpg



برداشت اول:

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17720/B/13900802_1117720.jpg

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17619/C/13900725_3817619.jpg











برداشت دوم:
...من یک گلایه‌ى کوچکى هم دارم؛ چند روز است منتظر فرصتى بودم که این گلایه را هم عرض بکنم. آن گلایه این است که من وقتى توى خیابانهاى کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیر متعارفى عکسهاى بزرگى از چهره‌ى این حقیر در مسیر نصب شده- به افراط، به اسراف- حتّى به نظرم در راه پاوه که میرفتیم، من دیدم در بعضى جاها توى جاده هم عکس نصب کرده‌اند؛ چرا؟ این همه عکس! این کار چند تا اشکال دارد: یکى اینکه اینها هزینه‌بر است، خرج دارد - من اطلاع دارم، میدانم - و کارى است کاملاً غیر لازم، با هزینه‌ى سنگین؛ خب، این توجیهى ندارد. ثانیاً این نحوه‌ى کار کردن و عکس زدن و تبلیغهاى اینجورى، مناسب وضع ما و شأن نظام جمهورى اسلامى و شأن طلبگى ما نیست؛ اینجور کارها مال دیگران است. کار ما بایستى با بساطت و سادگى پیش برود.
اینجور کارهاى رنگ و لعاب‌دار، متناسب با وضع ما نیست؛ و البته از لحاظ فنى هم کسى نگاه کند، اینها ضد تبلیغ هم هست. حالا اگر کسى هم میخواهد واقعاً یک محبتى بکند، اینها کارهائى است که خیلى تأثیر ندارد؛ تأثیراتِ عکس هم دارد. به هر حال من گلایه‌مند شدم، منتها ندانستم که به کى باید این گله را بگویم؛ کدامیک از دستگاه‌هاى مختلف در این زمینه دست‌اندرکار بودند و آنها این فکر را، این عمل را، این اقدام را کردند؛ دیدم بهترین جا، همین جاست؛ این چند روزه، جاى دیگرى فرصت پیش نیامد. به هر حال اینجور کارها خوب نیست. این را همه‌ى دوستان، مسئولان و همکاران بدانند؛ این سبک کار کردن و تبلیغاتِ این شکلى، باب انقلاب و نظام اسلامى نیست...
دیدار با مسئولین کرمانشاه، 28/7/1390
*   *   *
 ...گاهى اوقات این شعارى که ما براى سال اعلام میکنیم، بعد ناگهان مى‌بینیم همه‌ى در و دیوارهاى تهران و شهرهاى دیگر پر شده از تابلو، که این شعار رویش نوشته شده. این فایده‌اى ندارد. گاهى کارهاى پرهزینه‌اى انجام میگیرد؛ چه لزومى دارد؟ آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومى ندارد. اگر هزینه‌اى نداشته باشد، لزومى ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد. هیچ لزومى ندارد کارهاى پرهزینه را انجام بدهند.
دیدار نوروزی با مردم،حرم مطهر رضوی، 1/1/1390


برداشت سوم:
به گزارش رجانیوز: ...یکی از ابتکارات جوانان دانشجو در حاشیه راهپیمایی بیست و دوم بهمن سال91 موجب شده بود تا فرصت مناسبی برای برای بیان نظرات و خواسته‌های مردم در اختیار راهپیمایان قرار گیرد و شعارها و نوشته های جالب توجهی خلق شود. قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی تهران در حاشیه راهپیمایی غرفه‌ای برای پلاکارد نویسی مردمی راه اندازی کرده بود تا مردم بتوانند آن طور که دوست دارند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

در این غرفه مقوا و ماژیک در اختیار مردم قرار می گرفت تا بتوانند پیام‌های دلخواه خود را بنویسند که این کار با استقبال خوب شرکت کنندگان در تظاهرات مواجه شد. علاوه بر این شابلون هایی حاوی پیام های انقلابی تهیه شده بود که افراد می توانستند با استفاده از اسپری روی مقواهایی که در اختیارشان قرار گرفته بود پیام های درج شده بر روی شابلون را به راحتی درج کنند.

شاید مشاهده تصاویر دست نوشته های مردمی از  هر توضیح و حاشیه ای گویاتر باشد. نگاهی به این پیام‌ها و پلاکاردهای ساده مردمی می‌تواند عمق خواسته‌ها، اعتقادات و آرمان‌های یک ملت پویا و با نشاط را نشان دهد.
در حاشیه این غرفه نیز، فهرستی از شعارهای جدیدی که توسط شعرای انقلابی سروده شده بود در قالب برگه هایی کوچک در اختیار تظاهرات کنندگان قرار گرفت.(+)
















*  *  *
عکس های استقبال مردمی:












برداشت چهارم:
از آنجائیکه مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال میهمان مردم مشهد هستند، این جنس حرکت های مردمی و خودجوش می تواند فتح باب و شروع جریان و گفتمانی باشد در مقابل تبلیغات کلیشه ای، پرهزینه و به قول امام خامنه ای ضد تبلیغ.

در همین راستا پیشنهاد می شود  مجموعه های دغدغه مند(اعم از دولتی ومردمی) تهیه کننده زمینه برای بروز خلاقیت پتانسیل های مردمی باشند.  بعنوان مثال:

- حمایت از حرکت های تشکیلاتی، مردمی مثل نهضت های پوستری، کلیپی و... و عدم تصدی گری در باب تولیدات

- تهیه سخت افزار و نرم افزار خام: در ایستگاه های منتهی به مکان برگزاری مراسم، اشعار، متون و جملات ناب همچنین مجموعه عکس های خامِ مرتبط -جهت تصویرسازی و زیباتر شدن کار-  با محوریت سه ضلع شخصیت، مدیریت و ولایت مقام معظم رهبری بصورت آماده قرار داده شود، تا خود مردم با استفاده از امکانات آماده آن چیزی که به دغدغه و دلشان نزدیک است را بنویسند و بسازند.

والسلام علی من اتبع الهدی
  • سعید سلمانی

تبلیغات

آیت الله خامنه ای

نظرات  (۶)

سلام شعر یکی از دست نوشته ها را  کامل کردو وادامه دادم 
اگه دلار بشه یک ملیون
بازم مردم میان به میدون
نداره ارزش این دنیای دون
دست به دست هم میدیم برا انقلابمون
با تشکر التماس دعا
اگر اصلاحیه یا ادامه دارید بفرسید ایمیلم:

جالب بود و بسیار استفاده کردیم
موید باشید

از اول تا آخرش و خوندم جالب و تأمل بر انگیز بود .

اگر مطالب در باب ولایت فقیه دارید ممنون می شم برام بفرستید

خیلی استفاده کردیم.با اجازتون بعضی مطالبتونم تو نشریمون چاپ میکنیم.التماس دعا
خیلی جالب بود
ممنون
جالب بود
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی