..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

وب نوشته های "سعید سلمانی"

..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

وب نوشته های "سعید سلمانی"

..::تا تشکیل دولت اسلامی::..

دولت اسلامی کامل، به معنای واقعی کلمه در زمان انسان کامل تشکیل خواهد شد، انشاالله...
امام خامنه ای
*
از dolateslami.blogfa.com منتقل شدم به اینجا
محتوای قبلی در همین آدرس در دسترس است.
*

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

هم اکنون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه نیرویی با دو آسیب و گره جدی مواجه است.

* از یک سو نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب، کار عملیاتی را منشا اثر می دانند و به طور ناخودآگاه و یا آگاهانه اصل مهم ساختار سازی، کار سازماندهی شده و تشکیلاتی را بی اثر و در برخی مواقع دست و پاگیر می انگارند! در این نوع طرز تفکر، درجه بی ثباتی ( و نه کم اثری) بسیار بالاست. دلیلش هم بسیار واضح است و آن وابستگی کار بر شخص و امکانات و... است.

اقدام عملیاتی در جبهه فرهنگی انقلاب!

در جبهه به شوخی و کنایه یا جدی به رزمنده شلوغ و بی نظم آپاچی می گفتند!


به قول حاج حسین یکتا، این نوع عملیات های پارتیزانی باید مقدمه ای باشد برای عملیات های سازماندهی شده و منظمی همچون فتح المبین ها و بیت المقدس ها.

همیشه باید مدنظر داشت که با الگوسازی و مدل سازی از کار موفق خود به دیگران، طبق اصل تضارب آراء می توان به کاری پرقدرت تر و موثر تر با طرز تفکر دیگری اما مدل ارائه شده ما رسید.


* از سویی دیگر عده ای در "تئوری سراهای" خود مشغول نظریه پردازی هستند. اینان پیش زمینه عملیات های اجرایی را رسیدن به یک تئوری خوب می دانند. مثلا برای طراحی یک عملیات اجرایی، چندماه درباره مثلا مفهوم شناسی و واژه شناسی کلمه "عملیات اجرایی" بحث می کنند که بدانند اصولا معنایش چیست!!!

توهم کار تئوریک

درباره این قشر باید گفت که در کشور ما که پیچ و خم ها در کارها زیاد است، تا در گود نباشی، نخواهی توانست به تئوری و استراتژی مفید و موثری برسید. باید در وسط میدان باشند و ببیند سختی ها را تا از این نگاه بی کاربرد فاصله بگیرند.


راه حل: در شرکت ها و کارخانه های فنی و صنعتی واحدی به نام R&D ( تحقیق و توسعه) وجود دارد. وظیفه این واحد بررسی ابعاد جدید علم و کاربردی سازی آن در اجراست.

به نظرم در امور فرهنگی و سیاسی نیز ما امروزه به این نوع واحدی (تحقیق و رشد) نیاز داریم. یعنی در کنار هر کاری در جبهه فرهنگی انقلاب، واحدی که به دور از روزمرگی ها،دارای اشراف کامل به محیط اجرایی-عملیاتی است و از سمتی دیگر در مرز دانش حرکت و وظیفه اش متصل کردن کار به مبانی علمی، همراه با الگو سازی و مدل سازی است.

این طرز تفکر در نگاه های معرفتی-انقلابی می شود همان نگاه امام روح الله که عارفان مبارزه جو را نیاز انقلاب می دانند.

مکمل این بحث: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- امام خامنه ای در سال 1370 فرمودند: "... بعضیها حزب‏اللهى‏ گرى را با شُل و ول بودن و بى‏نظمى و بى‏ترتیبى اشتباه مى‏گیرند؛ حزب‏اللهى‏گرى که این نیست. رئیس حزب‏اللهى‏هاى همه‏ى تاریخ - یعنى امیرالمؤمنین(ع) - مى‏فرماید: «و نظم امرکم»(4)؛ باید منظم باشید.
نظم چیست؟ همان آیینى که از هر کسى خواسته‏اند. هر جا نظمى دارد، میدان جنگ هم نظمى دارد، زى نظامى هم نظم خاصى دارد؛ باید آن نظم را رعایت کنید. ..." (+)

- مرحوم صفایی حائری می گوید: هر کس به حق رسید باید برساند، هر کس فهمید، باید بفهماند، هر کس تولد یافت، باید تولید کند، هر کس از این جام نوشید و مست شد، باید بار تمام عالم را بردارد.

- جزوه عارفان مبارزه جو (+)

- توهم کار تئوریک(+)

- مدیران خوب یا ساز و  کارهای صحیح؟(+)

- دولت عقلانی یا عقل دولتی- یادداشت رئیس جمهور(+)

- تاملی در مدل حرکت دانشجویان انقلابی(+)

- تشکل ها و مساله نیرو(+)


- این هم جالب اما بی ربط به بحث ماست - تاملی در ازدواج های تشکیلاتی(+++)

*   *   *

بازنشر همین مطلب در جامعه خبری، تحلیلی الف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی